سرخط خبرها

بازسازی صحنه قتل زنی که در مشهد به قتل رسیده بود

  • کد خبر: ۲۲۱۷۲۵
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
بازسازی صحنه قتل زنی که در مشهد به قتل رسیده بود
بررسی روند دادرسی یک پرونده جنایی که مهرماه سال گذشته در مشهد رخ داد.

به گزارش شهرآرانیوز زن جوان صبح به همسرش اطلاع می‌دهد که قرار است از جایی برای دو فرزندش نوشت‌افزار بدهند و او می‌خواهد برای گرفتن این لوازم از خانه بیرون برود. او به همسرش می‌گوید اگر لوازم زیاد بود و نتوانستم بیاورم، تماس می‌گیرم تا برای کمک بیایی. مرد ساعت حدود سه بعدازظهر به خانه می‌رسد، اما هنوز همسرش نیامده بود. بچه‌هایش اعلام کردند که ظهر مادرش تلفنی به آنها گفته که نوشت‌افزار را گرفته و دارد به خانه می‌آید، اما هنوز نیامده است. مرد هم یادش آمد ظهر به زنش زنگ زده تا برای کمک برود که گوشی همسرش خاموش بوده است.

 وقتی شماره‌اش را دوباره می‌گیرد باز هم گوشی خاموش است. او به هرکجا که به ذهنش می‌رسد زنگ می‌زند، اما کسی از نجیبه خبری نداشته است و به‌ناچار راهی کلانتری می‌شود. برادران همسرش هم خیلی زود ماجرا را از زبان خواهرزاده‌هایشان می‌شنوند که گفته بودند: «مامانی گم شده است».

تمام تلاش آنها و پلیس بی‌نتیجه می‌ماند و آنها راهی پلیس آگاهی خراسان‌رضوی می‌شوند و پرونده‌ای در این زمینه تشکیل می‌شود. 

ساعت‌ها از گم‌شدن زن بیست و چهار ساله می‌گذرد و هیچ خبری از او نبوده است. در این مدت برادران زن گم‌شده به پزشکی قانونی، بیمارستان‌ها و هر کجا که ممکن بوده خبری از خواهرشان پیدا کنند، سر می‌زنند، اما نتیجه‌ای نمی‌گیرند. ساعت ۱۸ همان روز گوشی تلفن همراه مردی که همسرش گم شده بود زنگ می‌خورد. فردی ناشناس از آن سوی خط اعلام می‌کند: «اگر دنبال زنت می‌گردی می‌توانی جسدش را در خانه‌ای در چمن ۶۰ پیدا کنی و آدرس را می‌دهد.»

پیدا شدن جسد زن گم‌شده

مرد هراسان از خبری که شنیده دوباره راهی کلانتری می‌شود و با مأموران به‌سمت آدرس حرکت می‌کنند. وقتی به محل می‌رسند مشخص می‌شود که خانه متروکه است و کسی در آن ساکن نیست. مأموران پس از هماهنگی وارد آنجا می‌شوند، اما خبری از زن گم‌شده در این خانه متروکه نبود، مرد که کمی درباره زنده‌بودن همسرش دلگرم شده بود، با شماره فرد ناشناس تماس می‌گیرد و این فرد آدرس دقیق‌تری به او می‌دهد که همسرت را درون زیرزمینی که پر از آشغال و بازیافت است در گوشه حیاط انداخته‌ام، دیگر هم با من تماس نگیر، چون دارم از مرز ارومیه خارج می‌شوم.

آدرس اعلامی آن‌قدر دقیق بود که لحظاتی بعد مأموران و شوهر نجیبه، پیکر بی‌جان زن را در این چاله مخوف کشف کردند. با تأیید مرگ زن جوان، موضوع بلافاصله به بازپرس جنایی اطلاع‌رسانی می‌شود.

با حضور تیم جنایی و بازپرس دکتر صادق صفری در محل، جسد از چاله بیرون کشیده می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نوشت‌افزار دریافتی برای کودکانش به همراه سه پاسپورت، گوشی تلفن همراه و کمی پول نیز همراه جسد بوده است. وجود شال خاکستری دور گردن زن فرضیه خفگی با شال را تقویت می‌کند. با دستور مقام قضایی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و در روز‌های بعد مشخص شد که فرضیه خفگی با شال صحت دارد و این زن جوان که تبعه کشور افغانستان بوده به علت انسداد راه تنفسی کشته شده است.

به دنبال کیوان

بررسی اظهارات همسر مقتول نشان داد که او از حدود یک سال پیش در جریان مزاحمت‌های یک نفر برای همسرش قرار می‌گیرد، تا جایی که همسرش را تهدید می‌کند که اگر با فردی ارتباط داشته باشد، او را خواهد کشت. اما زن، او را مطمئن می‌کند که به تماس‌های فرد مزاحم جواب نمی‌دهد و چند بار نیز مقابل همسرش با فرد مزاحم که اسمش کیوان بوده صحبت می‌کند و با اعلام اینکه شوهر دارد، از او می‌خواهد مزاحمش نشود.

مرد که انگار این موضوع برایش تمام شده است، دیگر پیگیر موضوع نمی‌شود تا اینکه پس از گم‌شدن همسرش، کیوان با او تماس گرفته و محل جسد همسرش را اعلام کرده است که تحقیقات درباره شناسایی متهم به قتل آغاز شد.

شناسایی مالک منزل مسکونی

در ادامه تیم جنایی، هویت مالک ساختمان را شناسایی می‌کنند. این فرد مالک یک طباخی در منطقه مصلی بود و درباره خانه متروکه اعلام کرد که این خانه را با قیمتی ناچیز در اختیار کارگران طباخی‌اش می‌گذارد و یکی از این افراد فردی به نام کیوان است که ۲۴ ساعت است در محل کارش حاضر نشده است. او هیچ مدرکی از این فرد که تبعه افغانستان است نداشت و حتی اسم واقعی‌اش را نیز نمی‌دانست. در ادامه تیم جنایی با بررسی دوربین‌های مداربسته متهم را چهره‌زنی کردند، اما هیچ رد و نشانی از او به دست نیامد.

مالک طباخی همچنین اعلام کرد که کیوان هیچ فامیلی در مشهد ندارد و هنگامی که برای کارگری پیش او آمده اعلام کرده که پیش از این در ترکیه بوده و به خاطر یک زن راهی مشهد شده است تا او را با خودش به ترکیه و آمریکا ببرد. او در مدتی که اینجا کار می‌کرد نیز با این زن در ارتباط بود.

دستگیری در بومهن

در ادامه کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی با اقدامات فنی خود توانستند متهم را در شهرستان بومهن شناسایی و دستگیر کنند. این فرد که «نادر. م» نام داشت در همان ابتدا قتل نجیبه را پذیرفت و به آن اعتراف کرد.

در ادامه متهم با حضور در محل قتل صحنه جنایت را بازسازی کرد و با بیان اینکه به‌خاطر نجیبه از ترکیه به ایران آمده، اما او حاضر به ترک زندگی‌اش نبوده است و با یکدیگر مشاجره کرده‌اند و او اقدام به کشتن زن کرده و پس از اطمینان از مرگ او جسد را درون چاله انداخته و از مشهد گریخته است. در ادامه قاضی صفری پس از پایان مراحل تحقیقاتی و اقرار صریح متهم به جنایت، قرار نهایی در پرونده را صادر کرد و این‌گونه «نادر. م» به اتهام قتل عمدی «نجیبه الف» در پنجم مهرماه سال گذشته، در دادگاه کیفری محاکمه خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->